Okullarda yürütülen eğitim-öğretim faaliyetlerini desteklemekte ve zenginleştirmekte olan okul dışı öğrenme faaliyetlerinin, özellikle günlük hayatla iç içe olan fen bilimlerine ait derslerde (fizik, kimya, biyoloji ve fen bilgisi) öneminin arttığı literatürde yapılan çalışmalarda vurgulanmaktadır. Ayrıca, yapılan çalışmalar incelendiğinde bu öğrenme ortamlarında yürütülen faaliyetlerin öğrenciler ve öğrenme süreçleri üzerindeki çeşitli olumlu etkileri bireylerin ilgi alanlarına, ön bilgilerine, deneyimlerine dayalı bireyselleştirilmiş öğrenme uygulamalarına yardımcı olma; bilimsel kavramları anlama; ilgi ve motivasyonu arttırma; konuya yönelik kalıcı bilgi edinme, konuların günlük yaşamla ilişkilendirilmesini sağlama gibi bazı olumlu etkileri tespit edilmiştir. İyi planlanmış ve öğretim programlarıyla iyi ilişkilendirilmiş okul dışı öğrenme faaliyetlerinin arzu edilen bu olumlu etkilere ulaşılmasını sağlayacağı dikkate alındığında, öğretmen yetiştirme sürecinde okul dışı öğrenme faaliyetlerine yönelik öğretmen adaylarına deneyim kazandırabilecek çalışmalara ihtiyaç duyulduğu düşünülmektedir. Bu sebeple, öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları ve faaliyetleri ile ilgili bilgi, farkındalık ve pozitif bakış açısı kazanmalarının desteklenmesi gerektiğine inanılmaktadır. Bununla birlikte, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2019 yılında başlattığı öğretim programları içerisinde okul dışı öğrenme faaliyetlerine yer verilmesine yönelik çalışmalar dikkate alındığında, öğretmen adaylarının meslek hayatlarında okul dışı öğrenme faaliyetlerine yer verebilmesi bakımından konu ile ilgili bilgi ve deneyim edinmeleri önemli görülmektedir.
Teknoloji ile iç içi büyüyen öğrencilerin öğrenme ortamlarının da teknoloji ile zenginleştirilmesinin onların sahip oldukları becerilere ve öğrenmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Öğretmenlerin öğrenme ortamını teknoloji ile zenginleştirebilmesi için dijital öğretim materyali hazırlamalarına fırsat sunan teknolojik uygulamalar ile tanışmış olmaları, öğrenme ortamlarında bu uygulamalardan nasıl yararlanabileceklerini bilmeleri ve ilgili konuda deneyim kazanarak somut örnekler üretebilmeleri önemlidir. Öğrencilerin internet ve mobil cihazlar sayesinde her an her yerde bilgiye ulaşabildikleri düşünüldüğünde, okul dışı öğrenme faaliyetlerinin de sanal müzeler, e-kitaplar, video dersler, 3D modeller, AR-VR uygulamaları gibi materyallerle teknoloji entegrasyonu gerçekleştirilerek daha zengin, etkileşimli ve kişiselleştirilmiş hale getirilmesi sağlanabilir. Mobil cihazlara (telefon, tablet vb.) hemen hemen her öğrenenin sahip olduğu, teknolojinin gündelik hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldiği ve Covid-19 pandemisi gibi olağanüstü durumlarda eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütülmesi için öğretim materyalleri geliştirme ihtiyacı dikkate alındığında, öğretim sürecine ve faaliyetlerine teknolojinin entegre edilmesi bir zorunluluk halini almıştır. Öğretmenlerin bu noktada teknolojik uygulamaları eğitim öğretim süreçlerinde etkili ve güvenli bir şekilde kullanarak, öğrencilerin okul dışı öğrenme deneyimlerini daha da zenginleştirebilecekleri ve öğrencilerinin kişisel ve akademik gelişimlerini destekleyen bir öğrenme ortamı sunabilecekleri unutulmamalıdır. Bu sebeple, geleceğin öğretmenleri olan fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının hem okul dışı öğrenme alanında hem de teknolojik uygulamaları kullanarak öğretim materyalleri hazırlama konusunda yürütülecek olan bu tür projelere ihtiyaçları olduğunu göstermektedir. Bu doğrultuda, hazırlanan bu projenin amacı, fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme süreci ve ortamları hakkında bilgi edinip, bu ortamlarda teknoloji destekli öğretim faaliyeti tasarlayabilme becerisi kazandırmaktır.